Tyre&Auto Southbourne Group

Tyre&Auto Southbourne Group Review: Hur kan man garantera att bilen kommer att passera dess MOT-test

Bilar bör också gå igenom en rutinmässig hälsokontroll varje år kontrollera att de är väg rättsliga och passform att köra. Mer än 35 procent av bilarna inte deras MOT-testet under första försöket och det är ibland på grund av ett enkelt problem som en trasig glödlampa. Du måste lära dig att göra några egentliga kontroller på bilen själv för att undvika kostnaden för att ta testet MOT andra gången.

Ditt första steg skulle kunna inbegripa Kontrollera lamporna på bilen. Finns det en trasig glödlampa baktill på bilen? Du kanske inte märker det på först som en förare, men Tyre&Auto Southbourne Group föreslår ett enkelt test kan du enkelt utföra som inkluderar att avgöra om alla lampor är lika ljusa och funktionella. Först försiktigt röra bromsen pad och se om de bakre bromsljus lyser upp garageporten, och om den gör det, det fungerar alldeles utmärkt. Nästa, svep dimman lätta på och av att bekräfta om det fungerar eller inte.

Nästa steg innefattar kontroll däcken. Före provet skall ersätta däcken om deras mönsterdjup är någonstans under 2mm. Mekanikern kommer fortfarande lägga ett rådgivande meddelande för att ersätta dessa däck snart även om bilen gått MOT testet. Se till att däcktrycket är också på den föreslagna nivån.

Testet MOT omfattar även granskning av ditt fordon säkerhetsnivå. Mekanikern kommer att testa säkerheten för föraren sida anser så enkla korrigeringar på vindrutetorkarna, backspegel och vingen speglarna kan ge goda resultat i slutändan.

Vissa mekanik vägra service smutsiga bilar så det är bättre att städa bilen invändigt och utvändigt i förväg. Utföra regelbundet underhåll på din bil kan också leda till en smidig process under MOT testet eftersom du inte kanske möter stora problem angående din bil. Tyre&Auto Southbourne Group rekommenderar regelbundet kontrollera vätskenivåerna el och testning att hålla däcken på din bil i gott skick hela tiden.

Letar du efter en plats som kunde utföra ett MOT test till ditt fordon? Tyre&Auto Southbourne Group kan ta hand om det, och i deras MOT-test ingår undersökning av både säkerheten för din bil och nivån på utsläpp i avgaserna. Ditt fordon kan inte vara försäkrad och du kan inte förnya din vägskatten om du inte har ett MOT-certifikat.

Letar du efter en gratis, årlig påminnelse service för dig och ditt fordon? Tyre&Auto Southbourne Group kan föreskriva att. Var och en av dess centra är ackrediterat av VOSA och anställda var välutbildade. Ring eller maila dem för att göra en bokning eller kolla deras online bokning nu.